Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

10 Ocak 2012 Salı

Isyan

Yıllardır içten içe aklımı yiyen şeyleri artık frenleyemeyeceğim kadar yoğun hissediyorum.

Konu, “elit”, apolitik kesimin son zamanlardaki DUYARLI tavrı. Hemen yanlış anlaşılmasın; eğer bir yerde antidemokratik uygulamalar olduğunu düşünüyorsan, elbet sesini çıkaracaksın. Fakat sorun, birden bire adalet ve demokrasi tanrı(ça)sı kesilmeniz!

Kimse “haklı olduğunu düşündüğün davanın peşinden gitme” demiyor. Ama siz, sırça köşkünüzde Fransız hocalarınızdan piyano dersleri alıp yeni “boyfriend”inizi ailenizle tanıştırırken; başka çocuklar cezaevlerinde, gecekondularda, köylerde, arka mahallelerde haklarını canları pahasına savunuyordu.

Siz, yurtdışında bilmem kaç dil öğrenip burada caka satarken; burada birileri dilleri yüzünden katlediliyordu.

Haberiniz var mıydı Dersim’den, Newala Qesaba’dan, Maraş’tan, Sivas’tan? Hoşsohbetli, görkemli akşam yemeklerinizde bahsi geçti mi hiç? O akşamlarda, birileri diri diri yakılıp arka bahçelerde katlediliyordu.

Kimse size “basın özgürlüğünü savunma” demiyor. Nerede zulüm var, karşısındayız. Ama siz, okuldan arkadaşlarınızla Nişantaşı’nda yeni mekânlar keşfedip gece kulüplerinde sabahı ederken, bu ülkede gazeteciler sokak ortasında kurşuna diziliyordu. Ve siz, gazetelerin magazin eklerini bir pazar kahvaltısında keyifle okurken; bazıları o gazeteleri, kendi okuduğu gazeteyi kamufle etmek için satın alıyordu.

Nerelerdeydiniz?

Devlet çocukları bombalayıp kar altına gömdüğünde, kar tatili yapacağınız yerin planını yapmadınız mı? Biriniz çıkıp “vicdan”dan “adalet”ten söz etti mi? Tırnağınız kırılsa daha hüzünlü olurdunuz.

Cezaevleri kötü, belirsizlikler acı, özlemler zormuş değil mi? Kaç anne yıllardır çocuklarından haber alamadı, kaç kişi bir gece yarısı evlerinden alıp katledildi; umurunuz muydu?

Şimdi ne oldu? Paşa babalarınızın keyfi kaçınca mı geldi aklınıza demokrasi, özgürlük, hak, hukuk?! Kuyruğunuza mı basılması gerekiyordu dönüp ülke adına endişelenmeniz(!) için?

Benim canım yanıyor bu sahte duyarlılığa. Bu popülist özgürlükçü tavırlarınıza dayanamıyorum.

Adalet istiyorsunuz ha?

“Adalet” bu ülkenin yeni kaybettiği bir kavram değil. Önce onu idrak edin.

1 yorum:

  1. Senin her yazdigini keyif ve dusunceyle ruh halini anlamaya calismak sureti ile ve hayranlikla okudum.resimlerini bi o kadar dikkati nazarimla takip ettim... hatta bir gün yazilarini okymasam merak eder hale geldim... bu yazinin senin olmadigini kabul edip yok sayiyorum... hafilan ordan desende ben senin yasadiklarini kat ve kat fazla yasadigimi bilmeni isterim...

    YanıtlaSil